marți, 20 noiembrie 2018

3, 6 sau 8 – care este numărul optim de mese pe zi?



Numărul optim de mese dintr-o zi a strâns în jurul său o mulțime de mituri legate de alimentația sănătoasă. În timp ce unii specialiști în nutriție recomandă mese frecvente, cu porții mici, alții rămân fideli regulii de 3 mese pe zi, cu porții medii. Studiile sunt, însă,  de partea celor din urmă, demonstrând că frecvența meselor nu este mai importantă decât cantitatea de calorii consumată.
Am pregătit pentru tine câteva informații despre cât de des și ce este indicat să mănânci pentru a te menține în formă, fie că îți dorești să începi un stil de viață echilibrat, fie că vrei să pierzi câteva kilograme înainte de sărbători.

Cantitatea de calorii este cea care dictează greutatea corpului

“Aportul excesiv de calorii contribuie la creșterea în greutate, indiferent dacă este distribuit în mese frecvente pe parcursul unei zile sau dacă este consumat într-o singură masă spune Linda Van Horn, profesor la Northwestern University, pentru Asociația Americană a Inimii.

Astfel, starea de sănătate a organismului și forma fizică au mai mult de-a face cu alimentele pe care le consumi la fiecare masă, și cu modul în care le combini, decât cu momentul din zi în care alegi să mănânci.

Numărul de mese dintr-o zi rămâne, totuși, un aspect important al unei diete echilibrate. Un studiu publicat în 2012 în Public Library of Science One, arată că mesele rare îmbunătățesc senzația de sațietate și reduc foamea, comparativ cu mesele frecvente. Mesele rare și bogate au efect benefic și asupra nivelului de zahăr din sânge, sugerează un studiu publicat în 2010 în European e-Journal of Clinical Nutrition and Metabolism. Nivelul de glucoză din sânge a fost mai scăzut în cazul persoanelor testate care obișnuiau să mănânce mai rar și să consume o cantitate moderată de proteine, în comparație cu persoanele care alegeau mese frecvente.

Numărul de mese dintr-o zi poate fi decis alături de specialistul în nutriție și în funcție de programul propriu, având conținutul mesei în centrul atenției.

Ce și când este recomandat să mănânci dacă vrei să slăbești?

Micul dejun. Conform unui studiu publicat în revista Obesity, un mic dejun bogat în proteine, servit între 6:00 și 9:45 este asociat cu reducerea senzației de foame parcursul zilei și cu un risc scăzut de a acumula kilograme în plus.
Prânzul. Un studiu publicat în International Journal of Obesity recomandă servirea prânzului înainte de ora 15:00. Măsurătorile cercetătorilor arată că persoanele care țin cură de slăbire și consumă o cantitate considerabilă de calorii după ora 15:00, pierdeau cu 25% mai puțină grăsime decât cele care consumau aceeași cantitate de calorii înainte de această oră. Masa de prânz este indicat să cuprindă cât mai multe surse de nutrienți, astfel încât organismul să primească aportul necesar de energie. Vezi în articolul de aici cum poți combina eficient alimentele, pentru a te bucura de toate beneficiile lor pentru sănătate.
Cina. Potrivit unui studiu citat de Women’s Health, persoanele care nu mai mănâncă nimic după ora 19:00 reușesc să piardă în greutate și să doarmă mai bine. Ceea ce este important de reținut este că cina poate fi luată și după ora 19:00, atât timp cât nu există și o gustare după aceasta. Masa de seară este recomandat să fie săracă în calorii și să nu conțină alimente care necesită timp îndelungat pentru digestie, precum proteinele.

La Bistro Dorobanti, te poti bucura de mese de prânz echilibrate, care păstrează întregi gustul și vitaminele alimentelor. In varianta Gurmand sau Vegetarian, Meniul Zilei răspunde nevoilor nutriționale ale organismului, fără a pierde din vedere gustul bun al mâncării. Supele și ciorbele proaspete sunt o alegere inspirată pentru sezonul rece, tocănițele calde te duc cu gândul la vacanțele copilăriei, și, cu 4 lei în plus, te poți bucura și de un desert gustos și sănătos.
Dacă obișnuiești să te răsfeți cu o masă hrănitoare după birou, poți profita de oferta Happy Hour: zilnic, între 18:00 și 19:00, toate preparatele din vitrina self-service au reducere de 50%. Poți alege dintre preparate cu carne sau vegetariene, gătite întotdeauna doar din ingrediente proaspete.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu