luni, 29 octombrie 2018

5 alimente de toamnă care îți mențin sănătatea în sezonul rece




Lunile de toamnă aduc în dieta zilnică atât culori spectaculoase, cât și beneficii importante pentru sănătate. Bogate în nutrienți și cu un conținut scăzut de calorii, fructele și legumele de sezon sunt soluția perfectă pentru o dietă echilibrată și plină de gust, chiar și atunci când piețele cu produse proaspete oferă tot mai puține opțiuni.

Am pregătit mai jos o listă cu cele mai populare alimente de sezon pe care să le incluzi în mesele zilnice și informații despre efectele pozitive pe care acestea le au pentru sănătatea întregului organism.

Dovleacul susține imunitatea organismului

Pe lângă gustul său dulce și aromat, dovleacul aduce organismului aportul de vitamine și minerale de care are nevoie. Bogat în vitaminele A și C, acesta susține sistemul imunitar, luptă eficient împotriva infecțiilor și grăbește vindecarea rănilor. Dovleacul este o sursă importantă de vitamina E, fier și acid folic, care, la rândul lor susțin imunitatea și producția de anticorpi.
Conținutul de beta-caroten face din dovleac este un important aliat al sănătății ochilor. Un studiu publicat în 2014 în revista americană Nutrition arată că un consum mare de beta-caroten este asociat cu un risc mic de cataractă, principala cauză a orbirii.
Dovleacul este foarte potrivit și în dietele pentru slăbit, fiind sărac în calorii. O porție de 245 gr de dovleac conține până la 50 de calorii, și aduce o mulțime de beneficii organismului.

Ciupercile sunt sursă de antioxidanți

Ciupercile sunt bogate în antioxidanți și protejează celulele de acțiunea nocivă a radicalilor liberi. Aceștia din urmă atacă celulele sănătoase din corp și pot favoriza apariția cancerului. Conținutul de seleniu din ciuperci joacă, de asemenea, un rol important în menținerea sănătăți la nivel celular. Seleniul previne inflamațiile, reduce ritmul de creștere al tumorilor și întărește sistemul imunitar.
Ciupercile sunt o sursă importantă de vitamina B, esențiale pentru sănătatea creierului. Vitaminele B ajută organismul să transforme alimentele în energie și contribuie la formarea celulelor roșii din sânge.

Conopida menține sănătatea sistemului digestiv

Bogată în fibre, conopida contribuie la menținerea unui sistem digestiv sănătos. O porție de conopidă conține aproximativ 10% din doza zilnică de fibre recomandată. Conform unor studii publicate în 2009, 2012, respectiv 2014, în reviste de specialitate, consumul de alimente bogate în fibre, precum conopida, a fost asociat cu un risc mai mic de boli cardiovasculare, diabet și chiar cancer.
Conopida susține sistemul imunitar în sezonul rece și sănătatea generală a organismului, datorită conținutului mare de vitamine (C, K, B6) și minerale (Magneziu, Fosfor, Potasiu).

Merele protejează sănătatea inimii

Merele au grijă de sănătatea inimii, datorită conținutului mare de flavonoide. Conform unui studiu efectuat în 2012 în Polonia, acestea din urmă reduc tensiunea arterială și previn afecțiunile cardiovasculare.
De asemenea, merele au efect probiotic, menținând sănătatea sistemului digestiv, iar conținutul mare de antioxidanți contribuie la menținerea unor oase puternice.

Varza menține nivelul optim de colesterol

Varza este sursă de Vitamina C în sezonul rece, susținând sistemul imunitar și protejând organismul împotriva stresului oxidativ. Consumul regulat de varză contribuie și la menținerea unui nivel optim al colesterolului și promovează sănătatea inimii.
De asemenea, o porție de 89 de grame de varză, oferă 85% din doza zilnică recomandată de vitamina K, importantă pentru coagularea sângelui.

La Bistro Dorobanți, poți savura zilnic fructele și legumele de toamnă sub formă de supe cremă revigorante, tocănițe aromate sau deserturi încântătoare într-un meniu complet. Meniul Zilei vine în varianta Gurmand sau Vegetarian și reunește zilnic preparate proaspăt gătite, ce păstrează întregi vitaminele și gustul alimentelor. Comandă online de la Meniul Zilei sau răsfață-te în restaurant, alături de colegii de birou.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu