luni, 29 octombrie 2018

5 alimente de toamnă care îți mențin sănătatea în sezonul rece




Lunile de toamnă aduc în dieta zilnică atât culori spectaculoase, cât și beneficii importante pentru sănătate. Bogate în nutrienți și cu un conținut scăzut de calorii, fructele și legumele de sezon sunt soluția perfectă pentru o dietă echilibrată și plină de gust, chiar și atunci când piețele cu produse proaspete oferă tot mai puține opțiuni.

Am pregătit mai jos o listă cu cele mai populare alimente de sezon pe care să le incluzi în mesele zilnice și informații despre efectele pozitive pe care acestea le au pentru sănătatea întregului organism.

Dovleacul susține imunitatea organismului

Pe lângă gustul său dulce și aromat, dovleacul aduce organismului aportul de vitamine și minerale de care are nevoie. Bogat în vitaminele A și C, acesta susține sistemul imunitar, luptă eficient împotriva infecțiilor și grăbește vindecarea rănilor. Dovleacul este o sursă importantă de vitamina E, fier și acid folic, care, la rândul lor susțin imunitatea și producția de anticorpi.
Conținutul de beta-caroten face din dovleac este un important aliat al sănătății ochilor. Un studiu publicat în 2014 în revista americană Nutrition arată că un consum mare de beta-caroten este asociat cu un risc mic de cataractă, principala cauză a orbirii.
Dovleacul este foarte potrivit și în dietele pentru slăbit, fiind sărac în calorii. O porție de 245 gr de dovleac conține până la 50 de calorii, și aduce o mulțime de beneficii organismului.

Ciupercile sunt sursă de antioxidanți

Ciupercile sunt bogate în antioxidanți și protejează celulele de acțiunea nocivă a radicalilor liberi. Aceștia din urmă atacă celulele sănătoase din corp și pot favoriza apariția cancerului. Conținutul de seleniu din ciuperci joacă, de asemenea, un rol important în menținerea sănătăți la nivel celular. Seleniul previne inflamațiile, reduce ritmul de creștere al tumorilor și întărește sistemul imunitar.
Ciupercile sunt o sursă importantă de vitamina B, esențiale pentru sănătatea creierului. Vitaminele B ajută organismul să transforme alimentele în energie și contribuie la formarea celulelor roșii din sânge.

Conopida menține sănătatea sistemului digestiv

Bogată în fibre, conopida contribuie la menținerea unui sistem digestiv sănătos. O porție de conopidă conține aproximativ 10% din doza zilnică de fibre recomandată. Conform unor studii publicate în 2009, 2012, respectiv 2014, în reviste de specialitate, consumul de alimente bogate în fibre, precum conopida, a fost asociat cu un risc mai mic de boli cardiovasculare, diabet și chiar cancer.
Conopida susține sistemul imunitar în sezonul rece și sănătatea generală a organismului, datorită conținutului mare de vitamine (C, K, B6) și minerale (Magneziu, Fosfor, Potasiu).

Merele protejează sănătatea inimii

Merele au grijă de sănătatea inimii, datorită conținutului mare de flavonoide. Conform unui studiu efectuat în 2012 în Polonia, acestea din urmă reduc tensiunea arterială și previn afecțiunile cardiovasculare.
De asemenea, merele au efect probiotic, menținând sănătatea sistemului digestiv, iar conținutul mare de antioxidanți contribuie la menținerea unor oase puternice.

Varza menține nivelul optim de colesterol

Varza este sursă de Vitamina C în sezonul rece, susținând sistemul imunitar și protejând organismul împotriva stresului oxidativ. Consumul regulat de varză contribuie și la menținerea unui nivel optim al colesterolului și promovează sănătatea inimii.
De asemenea, o porție de 89 de grame de varză, oferă 85% din doza zilnică recomandată de vitamina K, importantă pentru coagularea sângelui.

La Bistro Dorobanți, poți savura zilnic fructele și legumele de toamnă sub formă de supe cremă revigorante, tocănițe aromate sau deserturi încântătoare într-un meniu complet. Meniul Zilei vine în varianta Gurmand sau Vegetarian și reunește zilnic preparate proaspăt gătite, ce păstrează întregi vitaminele și gustul alimentelor. Comandă online de la Meniul Zilei sau răsfață-te în restaurant, alături de colegii de birou.


marți, 2 octombrie 2018

Ce sunt superalimentele? Cele mai accesibile superalimente


Superalimentele sunt o controversă în domeniul alimentației. În timp ce unele branduri folosesc termenul doar ca strategie de marketing, nutriționiștii confirmă beneficiile acestora. Dacă sunt alese în funcție de nevoile nutriționale ale organismului și consumate corect, devin adevărate generatoare de energie și vitalitate.
Află din articolul de mai jos ce sunt superalimentele, ce efecte au pentru sănătate și fă cunoștință cu cele mai populare superalimente.

Ce sunt superalimentele?

Câte superalimente, atâtea definiții! Fiind un termen nou la capitolul alimentație, superalimentele nu au o definiție acceptată unanim de experții în nutriție. S-a conturat, însă un model general. Numim superalimente acele produse care pot oferi o cantitate mare de nutrienți, cu un aport caloric minim. Ele pot fi consumate proaspete sau în diverse preparate, dar le putem găsi pe rafturile magazinelor și sub formă de pudre.
Cele mai importante componente ale superalimentelor sunt vitaminele, antioxidanții si mineralele. Ele pot fi, într-adevăr aliați de încredere în lupta cu kilogramele sau în menținerea unui stil de viață echilibrat. Singura condiție este ca acestea să fie consumate responsabil – nu există niciun aliment care să garanteze o sănătate de fier sau protecție absolută împotriva afecțiunilor. Secretul este adoptarea unei diete corecte, care să includă superalimentele.
Așadar, beneficiile superalimentelor pot completa o alimentație deja echilibrată, dar nu funcționează ca formule minune care să anuleze efectele unui stil de viață nociv.

Cele mai accesibile superalimente

Nucifere. Alunele, migdalele si nucile sunt surse excelete de fibre și acizi grași Omega 3. Un studiu publicat de Harvard School of Public Health arată că înlocuirea cărnii roșii cu nucifere crude poate scădea riscul de diabet cu 35%. Ca să eviți excesul de sodiu, consumă nuciferele fără sare.
Fructe de pădure. Sunt bogate în antioxidanți și luptă împotriva radicalilor liberi. Consumul de fructe de pădure poate reduce riscul unui atac cardiac la femei, conform American Heart Association, și susține funcționarea optimă a sustemului imunitar.
Iaurt. O sursă importantă de calciu, proteine și vitamina D vine de la raionul cu lactate al supermarketului. Cea mai bună opțiune din această categorie este kefirul, recunoscut pentru proprietățile sale probiotice, care susțin digestia.
Cerealele integrale. Acestea sunt cea mai importantă sursă de fibre și sunt importante în reducerea nivelului de colesterol și în susținerea digestiei. Cantitatea optimă de fibre pe care ar trebui să o consume zilnic un adult este de 25 g, conform Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor. Cerealele integrale sunt alegerea optimă pentru a acoperi o bună parte din această cantitate.
Ceai verde. Și băuturile se bucură de reprezentați importanți ai categoriei superalimente, cu ceaiul verde și vinul roșu pe primele locuri. Ceaiul verde este bogat în antioxidanți, prevenind îmbătrânirea celulară. De asemenea, acesta întărește sistemul imunitar, cu ajutorul unui polifenol specific.
Ulei de măsline. Unul dintre personajele principale în celebra dietă mediteraneană, uleiul de măsline este o sursă perfectă de acizi grași mononesaturați, care sunt esențiali în menținerea sănătății inimii. Adăugat în alimentație și consumat regulat, uleiul de măsline poate reduce inflamațiile și previne apariția bolilor cardiovasculare.

Cum să incluzi superalimentele în alimentația ta?

Odată construită rutina unei alimentații sănătoase, superalimentele pot fi incluse ușor în meniul zilnic, pe care îl completează perfect.
Fructele de pădure sunt o idee inspirată pentru o gustare între mese sau pentru un desert ușor. Acestea sunt dulci în mod natural și îți poți potoli pofta de zahăr într-un mod echilibrat.
Iaurtul (Kefirul) este o alternativă excelentă pentru micul dejun și poate fi combinat cu fructe de pădure, nucifere sau cereale integrale.
Uleiul de măsline poate fi folosit la pregătirea salatelor sau a altor preparate care nu presupun prelucrare termică. Pe lângă aroma deosebită, acesta vine și cu beneficii importante pentru sănătate.
Dacă alegi să îți prepari pâinea acasă, poți opta pentru făina integrală în locul celei clasice, pentru un produs final cu o textură mai ușoară.

Consumul de superalimente se leagă mai mult de cum sunt incluse în alimentație și nu de cantitatea în care sunt consumate. Înainte de creșterea cantității de superalimente din dieta zilnică, este necesară o discuție cu specialistul în nutriție, care să stabilească un regim alimentar corespunzător.
Începerea și menținerea unui stil de viață sănătos devine și mai accesibilă apoi, cu meniurile Eat Stay Fit de la Bistro Dorobanți. Acestea sunt create alături de nutriționistul Elena Miron și sunt adaptate necesarului caloric zilnic, în variante de 1200 kcal, 1500 kcal și 1800 kcal. Superalimentele nu lipsesc din mesele și gustările zilnice, iar ingredientele sunt combinate astfel încât să își maximizeze reciproc beneficiile pentru sănătate.

Poți alege online meniul complet dorit sau poți opta pentru o ofertă personalizată. Toate meniurile includ 3 mese pe zi și două gustări, pe care ți le livrăm direct la birou.