duminică, 9 septembrie 2018

Top 7 alimente care înlocuiesc proteinele animale




Proteinele alcătuiesc aproximativ 20% din corpul uman și sunt esentiale bunei funcționări a organismului. Deși cea mai cunoscută sursă de proteine este carnea, există câteva alimente de origine vegetală care o pot înlocui cu succes.
Iată de ce sunt recomandate proteinele de origine vegetală și care sunt cele 7 alimente care nu trebuie să lipsească din meniul tău zilnic.
Ce sunt proteinele și de ce sunt importante?
Proteinele sunt structuri moleculare formate din aminoacizi, aceștia din urmă fiind necesari pentru menținerea unui corp sănătos. Proteinele au un rol cheie în procesul reparator muscular și asigură dezvoltarea armonioasă a celor mici.
Organismul poate produce un număr de 11 aminoacizi, însă necesarul său zilnic este de 22 de aminoacizi. Diferența de 9 aminoacizi va fi completată prin intermediul unei alimentații corecte.
Lista alimentelor bogate în proteine este lungă, dar cele mai cunoscute sunt alimentele de origine animală, precum carnea, ouăle și laptele. Există, însă, și plante care pot îndeplini cu succes rolul de sursă de proteine în meniul zilnic, despre care am scris mai jos.
Doza zilnică recomandată de proteine este de 0.8 grame/kilogram și variază în funcție de greutatea corporală. De exemplu, o persoană care cântărește 60 kg va avea nevoie de 48 de grame de proteine, pe care le poate lua dintr-o varietate de alimente.
Beneficiile unei diete bazate pe proteine vegetale
De obicei, proteinele de origine vegetală sunt populare în dietele pentru slăbit, deoarece dau senzația de sațietate și ajută în gestionarea consumului de alimente. Acest lucru este, într-adevăr, un avantaj al consumului de proteine de origine vegetală, dar ele nu pot înlocui o dietă variată și echilibrată.
Pe lângă utilitatea dovedită în curele de slăbire, consumul de proteine de origine vegetală s-a dovedit benefic pentru funcționarea sistemului cardiac. Un studiu publicat în 2005 arată că o dietă bogată în proteine de origine vegetală scade presiune arterială și nivelul colesterolului, îmbunătățind funcționarea inimii.
Iată o listă cu 7 alimente bogate în proteine, care pot înlocui carnea și alte produse animale.
1. Lintea este o sursă importantă de proteine
Cu 18 grame de proteine într-o porție (o ceașcă), lintea este o importantă sursă de proteine de origine vegetală. De asemenea, lintea oferă și 50% din aportul zilnic necesar de fibre, susținând buna funcționare a sistemului digestiv. 
Poți consuma lintea fiartă, în salate sau diverse mâncăruri.
2. Năutul poate înlocui cu succes carnea
O ceașcă de năut gătit conține aproximativ 15 grame de proteine și aduce un aport important și de fier, fibre, fosfor și potasiu. Îl poți consuma fiert, în diverse combinații.
3. Semințele de cânepă – sursă completă de proteine și nutrienți esențiali
O porție de semințe de cânepă conține 10 grame de proteine, cu toți cei 9 aminoacizi necesari. În plus, acestea aduc și un important aport de uleiuri esențiale Omega 3 și 6, cât și o doză importantă de magneziu, potasiu, calciu, fier și zinc.
Semințele de cînepă pot fi adăugate în salate, combinate cu iaurt sau consumate ca gustare între mese.
4. Mazărea este bogată în proteine, vitamine și minerale
O ceașcă de mazăre fiartă conține aproximativ 9 grame, un conținut un pic mai mare decât aceeași cantitate de lapte. Este, de asemenea, o sursă importantă de vitamine (A, C, K), fier, magneziu, zinc si fosfor.
O poți consuma în salate și mâncăruri, sub formă de piure sau supă.
5. Quinoa este un mix complet de nutrienți și o sursă ideală de proteine
O ceașcă de quinoa conține 8g de proteine. Este unul dintre alimentele care oferă toți cei 9 aminoacizi necesari organismului și nu conține gluten. Pe lângă aportul important de proteine, din quinoa putem lua și cantități importante de fibre, magneziu și fier.
În plus, quinoa este un aliment versatil, pe care îl poți include în salate, în mâncăruri și chiar în deserturi.
6. Orezul sălbatic are un aport mai mare de nutrienți decât orezul clasic
Orezul sălbatic păstrează nutrienții naturali din tărâțe și, în plus, aduce o contitate de aproximativ 7 grame de proteine. Din punct de vedere nutrițional, orezul sălbatic este mai bogat decât cel clasic, rafinat.
7. Broccoli – o gustare perfectă pentru completarea necesarului zilnic de proteine
O porție de broccoli fiert conține aproximativ 5 grame de proteine și poate fi o gustare proteică excelentă. Pe lângă aportul de proteine, broccoli vine și cu un conținut mare de vitamine (C și K) și fibre.
Secretul unui corp sănătos este, fără doar și poate, o alimentație echilibrată. De aceea, alimentele de origine animală nu trebuie excluse complet din meniu. Cel mai important este ca organismul să primească zilnic cantitatea optimă de nutrienți, aceasta cuprinzând, pe lângă proteine și mineralele, vitaminele și fibre.
Meniurile Eat Stay Fit, create de nutritionistul Elena Miron, sunt gandite astfel incat sa ofere corpului necesarul caloric zilnic, dar sa ajute la pierderea in greutate si la adoptarea unui stil de viata echilibrat. Fiecare meniu este calculat in functie de profilul nutritional personal si include alimentele potrivite pentru alimentarea optima a organismului. Meniurile pot fi comandate online si sunt livrate direct la birou de luni pana sambata.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu