luni, 17 septembrie 2018

5 obiceiuri alimentare nesănătoase și cum pot fi ele corectate



Stilul de viață agitat dictează și obiceiuri alimentare nesănătoase, adoptate pentru a economisi timp, bani și efort. Prețul pentru multe dintre aceste obiceiuri este, însă, echilibrul natural al organismului, favorizând, în timp, afecțiuni precum obezitate sau diabet.
Iată câteva dintre cele mai frecvente greșeli în alimentație și cum pot fi ele corectate, pentru a evita efectele pe termen lung ale mâncatului iresponsabil.

Nu sări peste micul dejun

Un obicei care pare că îți salvează timp dimineața se dovedește nociv pentru sănătate și pentru forma fizică. Consecința principală? Corpul va avea nevoie să compenseze caloriile pierdute dimineața și, de cele mai multe ori, vei ajunge să mănânci în plus în restul zilei.
Soluția: Dacă nu ai timp să savurezi un mic dejun a la carte, ai întotdeauna pregătite câteva gustări de luat la pachet, precum fructe proaspete, iaurt sau batoane de cereale făcute în casă. În plus, meniul pentru mic dejun de la Bistro Dorobanți îți vine în ajutor pentru diminețile în care vrei să te răsfeți cu o masă completă, aproape de birou.

Mâncatul pe fugă este un adevărat pericol pentru sănătate

Digestia reprezintă un efort important pentru corpul tău și acesta are nevoie de timp pentru a duce la capăt întregul proces. Senzația de sațietate apare la 15-20 de minute după ce ai terminat de mâncat. O masă care durează mai puțin de atât, va da peste cap ritmul de funcționare al corpului. Mesele scurte te fac să mănânci mai mult decât este nevoie, anulând, de multe, ori efortul tău de a te menține în formă.
Soluția: Atunci când iei masa, înceracă să elimini din proximitatea ta laptopul sau alte obiecte care te-ar face să lucrezi în loc să te concentrezi la masă. În pauza de prânz de la birou, optează pentru un restaurant din apropiere, unde să te poți bucura de tot timpul necesar mesei, fără să te distragă responsabilitărțile de peste zi.

Ferește-te de capcana gustărilor prea dese

Gustările sunt o modalitate bună de a-ți potoli foamea și de a-ți schimba obieciurile alimentare, atunci când este cazul. Ele devin o problemă atunci când sunt prea dese sau atunci când conțin alimente bogate în calorii, care fac mai mult rău corpului.
Soluția: Înlocuiește gustările grele, cu unele mai prietenoase cu sănătatea ta – poți mânca un fruct proaspăt sau un iaurt între mese. Nu uita că numărul recomandat pentru gustări este de 2-3 zilnic și este important să nu exagerezi, chiar dacă alegi gustări ușoare.

Nu ignora aportul caloric al băuturilor

Când ne gândim la slăbit și la alimentație sănătoasă, avem în prim-plan alimentele solide și scăpăm din vedere băuturile. Fiind lichide și consumându-le mai repede, tindem să nu le luăm în considerare ca alimente de sine stătătoare, dar asta nu anulează adaosul caloric pe care ele îl aduc în dieta zilnică. Cele mai bogate în calorii sunt băuturile pe bază de lapte, precum specialitățile din cafea sau milkshake-urile.
Soluție: Ia în considerare și aportul caloric al cafelei de dimineața, mai ales dacă obișnuieșt să îți bei cafeaua cu lapte, astfel încât să poți ajusta restul alimentelor consumate. Nici restul băuturilor nu fac excepție de la această regulă. Citește întotdeauna și lista lor de ingrediente și numărul de calorii al răcoritoarelor.

Mâncatul în fața televizorului este mai nociv decât te aștepți

Mesele sunt mai mult decât simpla satisfacere a nevoii de hrană. Ele au o componentă socială puternică, iar felul în care mâncăm își pune amprenta asupra calității procesului de hrănire în sine. Atunci când mănânci în fața televizorului sau a laptop-ului, nu te mai poți concentra pe semnalele de foame sau sațietate pe care le transmite corpul. Astfel, cazi în capcana mâncatului excesiv.
Soluția: Ori de câte ori este posibil, aranjează masa și preparatele cât mai estetic, lasă deoparte sursele de distragere și bucură-te de gustul mâncării. Astfel nu vei mânca nici mai mult nici mai puțin decât are nevoie corpul tău, și vei avea parte de o experiență mai plăcută la masă.

Dacă ai recunoscut obiceiurile de mai sus și în comportamentul tău, câteva schimbări mici vor îmbunătăți considerabil calitatea alimentației tale. Fiindcă lipsa de timp este o problemă reală a lumii moderne, la Bistro Dorobanti te poți bucura oricând de mâncare proaspăt gătită, la prețuri accesibile. Comandă preparatele din meniu direct acasă sau convinge-te de serviciile impecabile direct în restaurant.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu