luni, 17 septembrie 2018

5 obiceiuri alimentare nesănătoase și cum pot fi ele corectate



Stilul de viață agitat dictează și obiceiuri alimentare nesănătoase, adoptate pentru a economisi timp, bani și efort. Prețul pentru multe dintre aceste obiceiuri este, însă, echilibrul natural al organismului, favorizând, în timp, afecțiuni precum obezitate sau diabet.
Iată câteva dintre cele mai frecvente greșeli în alimentație și cum pot fi ele corectate, pentru a evita efectele pe termen lung ale mâncatului iresponsabil.

Nu sări peste micul dejun

Un obicei care pare că îți salvează timp dimineața se dovedește nociv pentru sănătate și pentru forma fizică. Consecința principală? Corpul va avea nevoie să compenseze caloriile pierdute dimineața și, de cele mai multe ori, vei ajunge să mănânci în plus în restul zilei.
Soluția: Dacă nu ai timp să savurezi un mic dejun a la carte, ai întotdeauna pregătite câteva gustări de luat la pachet, precum fructe proaspete, iaurt sau batoane de cereale făcute în casă. În plus, meniul pentru mic dejun de la Bistro Dorobanți îți vine în ajutor pentru diminețile în care vrei să te răsfeți cu o masă completă, aproape de birou.

Mâncatul pe fugă este un adevărat pericol pentru sănătate

Digestia reprezintă un efort important pentru corpul tău și acesta are nevoie de timp pentru a duce la capăt întregul proces. Senzația de sațietate apare la 15-20 de minute după ce ai terminat de mâncat. O masă care durează mai puțin de atât, va da peste cap ritmul de funcționare al corpului. Mesele scurte te fac să mănânci mai mult decât este nevoie, anulând, de multe, ori efortul tău de a te menține în formă.
Soluția: Atunci când iei masa, înceracă să elimini din proximitatea ta laptopul sau alte obiecte care te-ar face să lucrezi în loc să te concentrezi la masă. În pauza de prânz de la birou, optează pentru un restaurant din apropiere, unde să te poți bucura de tot timpul necesar mesei, fără să te distragă responsabilitărțile de peste zi.

Ferește-te de capcana gustărilor prea dese

Gustările sunt o modalitate bună de a-ți potoli foamea și de a-ți schimba obieciurile alimentare, atunci când este cazul. Ele devin o problemă atunci când sunt prea dese sau atunci când conțin alimente bogate în calorii, care fac mai mult rău corpului.
Soluția: Înlocuiește gustările grele, cu unele mai prietenoase cu sănătatea ta – poți mânca un fruct proaspăt sau un iaurt între mese. Nu uita că numărul recomandat pentru gustări este de 2-3 zilnic și este important să nu exagerezi, chiar dacă alegi gustări ușoare.

Nu ignora aportul caloric al băuturilor

Când ne gândim la slăbit și la alimentație sănătoasă, avem în prim-plan alimentele solide și scăpăm din vedere băuturile. Fiind lichide și consumându-le mai repede, tindem să nu le luăm în considerare ca alimente de sine stătătoare, dar asta nu anulează adaosul caloric pe care ele îl aduc în dieta zilnică. Cele mai bogate în calorii sunt băuturile pe bază de lapte, precum specialitățile din cafea sau milkshake-urile.
Soluție: Ia în considerare și aportul caloric al cafelei de dimineața, mai ales dacă obișnuieșt să îți bei cafeaua cu lapte, astfel încât să poți ajusta restul alimentelor consumate. Nici restul băuturilor nu fac excepție de la această regulă. Citește întotdeauna și lista lor de ingrediente și numărul de calorii al răcoritoarelor.

Mâncatul în fața televizorului este mai nociv decât te aștepți

Mesele sunt mai mult decât simpla satisfacere a nevoii de hrană. Ele au o componentă socială puternică, iar felul în care mâncăm își pune amprenta asupra calității procesului de hrănire în sine. Atunci când mănânci în fața televizorului sau a laptop-ului, nu te mai poți concentra pe semnalele de foame sau sațietate pe care le transmite corpul. Astfel, cazi în capcana mâncatului excesiv.
Soluția: Ori de câte ori este posibil, aranjează masa și preparatele cât mai estetic, lasă deoparte sursele de distragere și bucură-te de gustul mâncării. Astfel nu vei mânca nici mai mult nici mai puțin decât are nevoie corpul tău, și vei avea parte de o experiență mai plăcută la masă.

Dacă ai recunoscut obiceiurile de mai sus și în comportamentul tău, câteva schimbări mici vor îmbunătăți considerabil calitatea alimentației tale. Fiindcă lipsa de timp este o problemă reală a lumii moderne, la Bistro Dorobanti te poți bucura oricând de mâncare proaspăt gătită, la prețuri accesibile. Comandă preparatele din meniu direct acasă sau convinge-te de serviciile impecabile direct în restaurant.


duminică, 9 septembrie 2018

Top 7 alimente care înlocuiesc proteinele animale




Proteinele alcătuiesc aproximativ 20% din corpul uman și sunt esentiale bunei funcționări a organismului. Deși cea mai cunoscută sursă de proteine este carnea, există câteva alimente de origine vegetală care o pot înlocui cu succes.
Iată de ce sunt recomandate proteinele de origine vegetală și care sunt cele 7 alimente care nu trebuie să lipsească din meniul tău zilnic.
Ce sunt proteinele și de ce sunt importante?
Proteinele sunt structuri moleculare formate din aminoacizi, aceștia din urmă fiind necesari pentru menținerea unui corp sănătos. Proteinele au un rol cheie în procesul reparator muscular și asigură dezvoltarea armonioasă a celor mici.
Organismul poate produce un număr de 11 aminoacizi, însă necesarul său zilnic este de 22 de aminoacizi. Diferența de 9 aminoacizi va fi completată prin intermediul unei alimentații corecte.
Lista alimentelor bogate în proteine este lungă, dar cele mai cunoscute sunt alimentele de origine animală, precum carnea, ouăle și laptele. Există, însă, și plante care pot îndeplini cu succes rolul de sursă de proteine în meniul zilnic, despre care am scris mai jos.
Doza zilnică recomandată de proteine este de 0.8 grame/kilogram și variază în funcție de greutatea corporală. De exemplu, o persoană care cântărește 60 kg va avea nevoie de 48 de grame de proteine, pe care le poate lua dintr-o varietate de alimente.
Beneficiile unei diete bazate pe proteine vegetale
De obicei, proteinele de origine vegetală sunt populare în dietele pentru slăbit, deoarece dau senzația de sațietate și ajută în gestionarea consumului de alimente. Acest lucru este, într-adevăr, un avantaj al consumului de proteine de origine vegetală, dar ele nu pot înlocui o dietă variată și echilibrată.
Pe lângă utilitatea dovedită în curele de slăbire, consumul de proteine de origine vegetală s-a dovedit benefic pentru funcționarea sistemului cardiac. Un studiu publicat în 2005 arată că o dietă bogată în proteine de origine vegetală scade presiune arterială și nivelul colesterolului, îmbunătățind funcționarea inimii.
Iată o listă cu 7 alimente bogate în proteine, care pot înlocui carnea și alte produse animale.
1. Lintea este o sursă importantă de proteine
Cu 18 grame de proteine într-o porție (o ceașcă), lintea este o importantă sursă de proteine de origine vegetală. De asemenea, lintea oferă și 50% din aportul zilnic necesar de fibre, susținând buna funcționare a sistemului digestiv. 
Poți consuma lintea fiartă, în salate sau diverse mâncăruri.
2. Năutul poate înlocui cu succes carnea
O ceașcă de năut gătit conține aproximativ 15 grame de proteine și aduce un aport important și de fier, fibre, fosfor și potasiu. Îl poți consuma fiert, în diverse combinații.
3. Semințele de cânepă – sursă completă de proteine și nutrienți esențiali
O porție de semințe de cânepă conține 10 grame de proteine, cu toți cei 9 aminoacizi necesari. În plus, acestea aduc și un important aport de uleiuri esențiale Omega 3 și 6, cât și o doză importantă de magneziu, potasiu, calciu, fier și zinc.
Semințele de cînepă pot fi adăugate în salate, combinate cu iaurt sau consumate ca gustare între mese.
4. Mazărea este bogată în proteine, vitamine și minerale
O ceașcă de mazăre fiartă conține aproximativ 9 grame, un conținut un pic mai mare decât aceeași cantitate de lapte. Este, de asemenea, o sursă importantă de vitamine (A, C, K), fier, magneziu, zinc si fosfor.
O poți consuma în salate și mâncăruri, sub formă de piure sau supă.
5. Quinoa este un mix complet de nutrienți și o sursă ideală de proteine
O ceașcă de quinoa conține 8g de proteine. Este unul dintre alimentele care oferă toți cei 9 aminoacizi necesari organismului și nu conține gluten. Pe lângă aportul important de proteine, din quinoa putem lua și cantități importante de fibre, magneziu și fier.
În plus, quinoa este un aliment versatil, pe care îl poți include în salate, în mâncăruri și chiar în deserturi.
6. Orezul sălbatic are un aport mai mare de nutrienți decât orezul clasic
Orezul sălbatic păstrează nutrienții naturali din tărâțe și, în plus, aduce o contitate de aproximativ 7 grame de proteine. Din punct de vedere nutrițional, orezul sălbatic este mai bogat decât cel clasic, rafinat.
7. Broccoli – o gustare perfectă pentru completarea necesarului zilnic de proteine
O porție de broccoli fiert conține aproximativ 5 grame de proteine și poate fi o gustare proteică excelentă. Pe lângă aportul de proteine, broccoli vine și cu un conținut mare de vitamine (C și K) și fibre.
Secretul unui corp sănătos este, fără doar și poate, o alimentație echilibrată. De aceea, alimentele de origine animală nu trebuie excluse complet din meniu. Cel mai important este ca organismul să primească zilnic cantitatea optimă de nutrienți, aceasta cuprinzând, pe lângă proteine și mineralele, vitaminele și fibre.
Meniurile Eat Stay Fit, create de nutritionistul Elena Miron, sunt gandite astfel incat sa ofere corpului necesarul caloric zilnic, dar sa ajute la pierderea in greutate si la adoptarea unui stil de viata echilibrat. Fiecare meniu este calculat in functie de profilul nutritional personal si include alimentele potrivite pentru alimentarea optima a organismului. Meniurile pot fi comandate online si sunt livrate direct la birou de luni pana sambata.


vineri, 7 septembrie 2018

4 recomandări de catering în funcție de tipul evenimentului tău




Alegerea serviciului de catering potrivit se numără printre cele mai importante decizii ale unui eveniment reușit, fie că este vorba despre o recepție, o conferință sau o petrecere privată. Calitatea și specificul preparatelor sunt cele care dau personalitate evenimentului. Iată câteva sugestii de preparate pentru evenimente speciale, în funcție de specific și tematică.
Catering profesionist pentru evenimente corporate cu caracter
Când vine vorba de evenimentele corporate, obiectivul serviciului de catering este crearea unei experiențe gastronomice pentru invitați. Adaugă un plus de gust oricărui tip de eveniment cu preparate dintre cele mai rafinate și, de ce nu, cu câteva combinații îndrăznețe.
Platoul Bistro, disponibil și pentru comandă online, aduce un plus de gust pauzei de networking cu bruschetele cu cremă de brânză și dulceață de ceapă și cu tartinele cu pleurotus și cimbrișor.
La Bistro Dorobanți, atunci când propunem meniul pentru evenimente corporate, urmărim nu doar gustul și aspectul, ci și modalitatea de prezentare și ușurința cu care preparatele pot fi servite.
Colorează petrecerile pentru copii cu preparate deosebite
Pentru cei mici, cel mai imporant este design-ul preparatelor – cu cât mai colorat și mai amuzant este platoul, cu atât prichindeii vor fi mai încântați să încerce preparatele comandate. Profesioniștii Bistro Dorobanti pun succesul petrecerii pe primul loc și îți vor oferi cele mai potrivite sugestii personalizate, în funcție de specificul eveniemntului tău.
Spune-ne care sunt supereroii lui preferați sau care film i-a plăcut cel mai mult și îți livrăm preparatele pe care cei mici le vor iubi la fel de mult. Pentru o ofertă personalizată ne poți contacta la numărul de telefon: 0723 909 007
Meniul festiv este important în reușita petrecerii de cununie sau nuntă
Evenimentele imporatante merită celebrate cu un meniu special, care să răsfețe invitații cu arome surprinzătoare. De la aperitiv până la tortul spectaculos, totul trebuie pregătit în detaliu, pentru un gust desăvârșit și un aspect îmbietor.
Meniurile festive Bistro Dorobanti completează tematica petrecerii și îi oferă exact specificul pe care ți-l dorești. Adaugă un strop din rafinamentul italian cu rulada din piept de pui cu mozzarella, pomodori secchi și sos gorgonzola. Redescoperă alături de cei dragi aromele Asiei, cu file de șalău cu sos lemon butter și legume thai. Dacă iubești combinațiile nonconformiste, meniul pentru nuntă poate conține, de exemplu, mușchi de vită cu sos de merișoare. Vezi AICI oferta completă!
Catering pentru aniversări – un serviciu din ce în ce mai căutat
Dacă îți imaginezi aniversarea perfectă cu atmosferă relaxată și mulți prieteni împrejur, platourile Bistro Dorobanti sunt soluția ideală, la câteva click-uri distanță. Gustă, împreună cu invitații tăi, din visul american cu mix de miniburgeri, încinge petrecerea în stil mexican cu platoul quesadilla, sau mergi pe varianta clasică: un platou de sandwich-uri.
Dacă decizi să îți sărbătorești ziua acasă, Bistro Dorobanți îți livrează platoul ales direct la ușă, ca să te bucuri de preparate proaspete și gustoase, fără să pierzi timp gătind. Te poți bucura de meniul Bistro Dorobanți și în restaurant, unde echipa noastră de profesioniști vă va răsfăța pe tine și pe cei dragi ție cu servire impecabilă și promptitudine.
Alegerea meniului pentru un eveniment contribuie la imaginea acestuia. Dacă organizezi un eveniment cu tematică asiatică nu pot lipsi preparatele thai sau sosul de soia. Iar dacă inspirația ta vine de peste ocean, burgerii și meniurile BBQ vor completa perfect evenimentul.
Vizitează www.bistrodorobanti.ro și vezi oferta nostră de catering.