luni, 20 august 2018

Eat smart – cum combinăm corect alimentele?


Eat smart – cum combinăm corect alimentele?




Dieta sănătoasă pare să fie cea mai mare necunoscută în ecuația stilului de viață echilibrat. O greșeală frecventă și periculoasă este reducerea iresponsabilă a cantității de alimente, care poate lăsa organismul fără necesarul zilnic de nutrienți. Doctorul american William Howard Hay ne aduce o veste bună: putem slăbi și trăi mai sănătos fără să reducem porțiile de mâncare. Secretul este combinarea corectă a alimentelor.
10 reguli de urmat dacă vrei să slăbești sănătos:
1.    Fructele dulci (mere, struguri, pere) nu se vor mânca la aceeași masă cu fructele acide (citrice, kiwi).
2.    Proteinele (carnea roșie, puiul, nucile, produsele lactate, ouale) se potrivesc cel mai bine cu legumele. Este indicat ca la fiecare masă să existe o singură sursă de proteine (doar carne sau doar ouă).
3.    Proteinele trebuie gătite cu foarte puțină grăsime.
4.    Nu combina carbohidrații bogați in amidon cu proteinele, deoarece îngreunează digestia.
5.    Dulciurile se consumă la 3-4 ore după masă. Consumate la sfârșitul mesei acestea încetinesc digestia.
6.    Feculentele (pâine, orez, paste fainoase, cartofi, leguminoase) se asociază cu legumele.
7.   Nu combina la aceeași masă acizi (ex. citrice sau oțet) cu amidon (pâine, cereale, cartofi, paste, orez).
8.   Nucile și alunele se consumă ca atare, fără să fie combinate cu un alt aliment.
9.    Laptele se consumă întotdeuna singur. Dacă este fermentat sau sub formă de brânzeturi, se poate combina cu legume sau verdețuri.
10.    Amidonoasele (dovleac, cartofi, banane) se pot consuma cu legume sau lipide, dar nu și cu alimentele proteice (carne, lactate).
Ține cont de timpul necesar pentru digestia fiecărui aliment
Procesul de digestie se desfășoară după un sistem bine pus la punct, iar fiecare aliment are nevoie de un anumit timp ca să fie asimilat de organism. Acest timp depinde de compoziția alimentului respectiv, dar și de puterea de metabolizare a organismului.
Astfel, legumele sunt digerate în 15-30 de minute, dar cerealele și cartofii au nevoie de până la 4 ore. Carnea este cea care solicită cel mai mult sistemul digestiv, necesitând între 4 și 10 ore.
Combinarea corectă a alimentelor are în vedere și acest aspect: alimentele care se digeră mai repede sunt reținute în tractul digestiv de cele “mai grele”, situație în care sunt favorizate dereglările de ordin digestiv.

Așadar, la următoarea vizită la Bistro Dorobanti, te încurajăm să asezonezi deliciosul piept de pui la grătar cu salata de vară sau tabbouleh, în locul cartofilor wedges. Aceștia din urmă se vor potrivi de minune cu o porție de broccoli sote cu fulgi de usturoi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu